3 Haziran 2012 Pazar

kant ve zaman





Ders çalışmamak adına bütün yolları tükettim. Kaçınılmaz sonla yüzleşip zorunlulukların farkına vardım derken konuyu gene yanlış yerinden anladım. Bir adım ileri, iki adım geri içinde olduğum durumu muhteşem bir şekilde açıklıyor.


Kant, ''Darda kalsaydım, en son satacağım şey saatim olurdu.'' demiş. Son derece planlı bir hayat yaşamış. Hiçbir şekilde programından sapmayarak çevresindeki tüm kişileri de etkisi altına almış. Sekreteri Jachmann da yazılarında bunu ''Mahallenin bütün sakinleri saatlerini onun hareketlerine göre ayar ederlerdi.'' diyerek doğruluyor.


Konu gerçekten ironik. Bilmem gereken şeyler bunlar değil belki de. Keşke bize de Kant'ınki gibi bir planlılığı bulaştırabilen insanlar olsaydı demekten kendimi alamıyor ve finallerin hala sürmekte olduğunu kendime hatırlatıyorum. 
Not: O kadar psikopatça olmasına gerek yok ama bir nebze..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder